ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΟΠΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΥΕΔ

 

Τη Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018 δημοσιεύτηκε στον Ελληνικό Τύπο συνέντευξη του Ιρλανδού Γενικού Διευθυντή της AUTODIA κ. Declan Rudden, με τίτλο «Η Κυβέρνηση παίζει περίεργα παιχνίδια», με την οποία επιχειρεί να πλήξει τη μεταβατική οντότητα της Ειδικής Υπηρεσίας Έκτακτης Διαχείρισης και κατά συνέπεια τα πνευματικά δικαιώματα πλέον των 14.000 Ελλήνων δικαιούχων και εκατοντάδων χιλιάδων ξένων που εκπροσωπεί, δηλώνοντας ανερυθρίαστα ότι έχει προσφύγει δικαστικά, εκ της θέσεώς του (προφανώς με τη σύμφωνη γνώμη των συναδέλφων μας μελών του Δ.Σ. και του Ε.Σ. της AUTODIA) κατά της Υπουργικής Απόφασης σύστασης της ΕΥΕΔ, ενώπιον του  Συμβούλιου της Επικρατείας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ, με αίτημα να σταματήσει τη λειτουργία της και φυσικά την απόδοση δικαιωμάτων στα μέλη της Έλληνες και ξένους δικαιούχους.

Κατά τον κύριο Rudden, είναι αδιανόητο, η Ελληνική Κυβέρνηση να θέλει να προασπίσει τα δικαιώματα των Ελλήνων και ξένων δημιουργών/δικαιούχων εντός και εκτός Ελλάδας.

Για τον κύριο Rudden και τους εντολείς του, είναι ανήκουστο οι Έλληνες και ξένοι δικαιούχοι πνευματικών δικαιωμάτων, που δοκιμάζονται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, να στηρίζονται από την Ελληνική Πολιτεία, κατόπιν αιτήματός τους, για τη δημιουργία ενός νέου αυτοδιοικούμενου ΟΣΔ στην Ελλάδα διαρθρωμένου και διοικούμενου με απόλυτη διαφάνεια βάσει της κρίσης των ίδιων των δικαιούχων. Θυμίζουμε δε ότι η CISAC, την οποία πολλάκις επικαλείται, θα μπορούσε να είχε συμβάλει στην αποτροπή της δοκιμασίας των Ελλήνων δημιουργών, αν είχε ελέγξει τα προηγούμενα χρόνια την ΑΕΠΙ αποτελεσματικά, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της.

Αυτά τα «περίεργα παιχνίδια» παίζει, κατά τον κύριο Rudden, η Ελληνική Κυβέρνηση και ως εκ τούτου εστάλη απ’ τους ξένους δανειστές της AUTODIA ως ελεγκτής, για να τη βάλει στη θέση της.

Τα όσα δηλώνει απροκάλυπτα ο κύριος Rudden δημόσια, βάλλουν κατά του αναφαίρετου δικαιώματός μας να επιλέξουμε εμείς οι ίδιοι οι δικαιούχοι, τον αναγκαίο προσωρινό διαχειριστή των δικαιωμάτων μας, εν όψει της νόμιμης μετάβασής μας, και μάλιστα άμεσα, στο δικό μας, ανεξάρτητο συλλογικό φορέα που θα εκπροσωπεί χωρίς έξωθεν παρεμβάσεις, το ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο αποτελεσματικά και με διαφάνεια, όπως κρίνουμε. Ο κύριος Rudden προσβάλλει κατάφωρα τόσο τις επιλογές των πλέον των 14.000 Ελλήνων και εκατοντάδων χιλιάδων δημιουργών /δικαιούχων ξένου ρεπερτορίου αλλά πρώτιστα προσβάλλει το Ελληνικό Κράτος και την Ελληνική Βουλή, που νομοθέτησε με σκοπό την προστασία των πνευματικών μας δικαιωμάτων.

Θεωρούμε άσκοπο να απαντήσουμε σε εκάστη εναντίον μας αναφορά του κ. Declan Rudden. Ωστόσο, δεν μπορούμε παρά να θέσουμε ορισμένα ερωτήματα και ορισμένες διαπιστώσεις προς κρίση στο μέσο κοινό νου:

1.     Χαιρόμαστε που η CISAC ενισχύει τις προσπάθειες ενός ελληνικού οργανισμού, της AUTODIA, να ορθοποδήσει αφού προφανώς κρίθηκε ότι η ίδια δεν μπορούσε να το κάνει εξ ιδίων μέσων και να είναι, όπως απαιτεί ο νόμος, βιώσιμη και αποτελεσματική στην έκταση της διαχείρισης που προσδοκούσε να αναπτύξει. Θα χαιρόμασταν ακόμα πιο πολύ αν ενεργούσε παράλληλα προς όφελος της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων δημιουργών και της μεγάλης μερίδας ξένων δικαιούχων, που δεν εμπιστεύτηκαν την AUTODIA αλλά επιδίωξαν την ίδρυση της ΕΥΕΔ, ώστε να μπορούν να διαχειριστούν τα έργα τους αποτελεσματικά στο εξωτερικό μέσω της συμμετοχής στην CISAC.

 

2.     Θα ήταν σκόπιμο βέβαια περαιτέρω, για λόγους διαφάνειας, να καταστεί γνωστό ποιοί ακριβώς είναι οι «μικροί και μικρομεσαίοι Οργανισμοί» του εξωτερικού που ενδιαφέρονται τόσο θερμά για την ελληνική αγορά ώστε για να αποκαταστήσουν την ισορροπία της, μέσω ειδικά της AUTODIA,  έφτιαξαν μάλιστα και κοινό ταμείο για να την δανείσουν «άτοκα», αλλά προφανώς διασφαλίζοντας με κάποιο τρόπο την  επιστροφή του δανείου τους.

 

3.     Πώς ένας μη κερδοσκοπικός ΟΣΔ γίνεται αντικείμενο επένδυσης/ δανείου / ανταποδοτικής χορηγίας για τη λειτουργία του και μάλιστα χωρίς κέρδος για το δανειστή/ χορηγό / επενδυτή; Τι είδους επένδυση είναι αυτή η «χωρίς κέρδος»; Θα ήταν σκόπιμο επίσης, για λόγους διαφάνειας, να γνώριζαν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη από ποιών τα έσοδα θα επιστραφεί το δάνειο πριν την υπογραφή του. Από τις διανομές των δικαιούχων ή από τα παρακρατηθέντα διαχειριστικά έσοδα του ΟΣΔ. Ποιοί τον δανείζουν, (ονομαστικά) και σε ποιους θα επιστρέψουν (ονομαστικά) το δάνειο αυτό οι δικαιούχοι;

 

4.     Ποιο σκοπό υπηρετεί ένας αλλοδαπός διευθύνων σύμβουλος εταιρείας συμβούλων & πληροφορικής να τεθεί επικεφαλής στην Ελλάδα ενός ελληνικού ΟΣΔ; Ποια ακριβώς  σκοπιμότητα επιτελεί η επιλογή αυτή και με ποια κριτήρια έγινε; Τέθηκε στην κρίση των μελών του «αδελφού» οργανισμού;

 

5.     Τέλος, πώς είναι δυνατόν να γίνεται λόγος για διεθνή αλληλεγγύη στο χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων στην χώρα μας, όταν αυτή υλοποιείται με χορήγηση δανείου προς έναν συγκεκριμένο οργανισμό του οποίου αναλαμβάνει τη διοίκηση έναντι αγνώστου ανταλλάγματος.

Ανεξάρτητα πάντως από εξωγενείς και αθέμιτες επιθέσεις, η ανάγκη σύμπλευσης ΟΛΩΝ στη δημιουργία του Ανεξάρτητου διαχειριστικού φορέα για ‘Έλληνες και ξένους δικαιούχους, ειδικά αυτή την πολύ ευαίσθητη στιγμή, είναι προφανής και αυτονόητη, για όποιον δεν εθελοτυφλεί και μπορεί να δει σε βάθος χρόνου την εικόνα της «αποκατεστημένης» από αλλότρια ιδιωτικά συμφέροντα ελληνικής αγοράς.

Το Εποπτικό Συμβούλιο της ΕΥΕΔ